NÅR IKKE

Til NÅR

Når jeg vågner, kan det kun være i en drøm

Når jeg slår øjnene op, er synet heldigvis aldrig mit

Når jeg står ud af sengen, falder jeg ned bag horisonten

Når jeg drikker morgenkaffe, er der intet grums i koppen

Når jeg står under bruseren, rammer vandstrålerne forbi

Når jeg barberer mig, har jeg hver dag et filtret fuldskæg

Når jeg ser i spejlet, skynder det sig at blive til pauseskærm

Når jeg tager tøj på, er det altid lige mens det bliver vasket

Når jeg finder min pung og nøgle, er jeg en ussel tyv

Når jeg prøver at gå ud, gider ingen dør at vise sig

Når jeg er sluppet gennem væggen, vil håndtaget ikke give slip

Når jeg har givet min hånd, klaprer alle dørene begejstret

Når jeg måske er kommet ud, skal jeg finde mig bag horisonten

Når jeg så endelig finder mig, er jeg fra igår eller sidste år

Når jeg så er ude, skal jeg finde hjem før jeg er forbi

Når jeg genkender gadenavnet, er jeg garanteret faret vild

Når jeg spørger om vej, er det flere liv for sent

Når jeg vil købe et kort, koster det endnu et liv

Når jeg tager min pung frem, har en ussel tyv taget den

Når jeg når bunden, er jeg så lille at jeg kan være mange nok

Når jeg står på hinandens skuldre, kan jeg lige se en horisont

Når jeg sælger ud af os selv, har jeg nok til en mail eller to

Når jeg klikkes afsted, når jeg at vinke farvel til mig der ville med

Når jeg lander i indbakken, husker jeg omgående ikke at fatte

Når jeg tror på mit hjem, maser jeg mig ud gennem væggen

Når jeg glemmer alt hvad jeg kan, er vi der næsten alle

Når jeg glemmer lidt mere, er der ingen horisont og slet intet bag

Når jeg ikke kan se, ved jeg ikke om det er nat eller lukkede øjne

Når jeg er en drøm, er det måske en anden mig der vågner

Når jeg vågner imorgen, kender jeg ikke version eller format

Når jeg vågner, ved jeg ikke om det er imorgen eller idag.

Skriv et svar

